Aby zacząć trenować CrossFit, musisz przejść przez odpowiedni system wprowadzający, który w Hardym ma formę kursu On-Ramp. Jest to program dla osób początkujących, które nie miały do czynienia z CrossFitem; składający się z 12 lub 8 zajęć, dzięki którym z łatwością wdrożysz się w ten właściwy system treningowy.

Zajęcia odbywają się 3 razy w tygodniu (lub 2 w zależności od kursu) i trwają 60 minut. Nie jest wymagana kondycja fizyczna, siła czy sprawność. Wszystko przychodzi z czasem. Na tych zajęciach poznasz ćwiczenia i ich właściwą technikę wykonania. On-Ramp pozwoli zwiększyć Twoje możliwości, które są już niezbędne na zajęciach o wyższym poziomie zaawansowania. Ukończenie 12 lub 8 spotkań jest równoznaczne z przepustką do zajęć Open Class i gwarantujemy, że będziesz z siebie dumny, a Twoja wydajność wzrośnie przynajmniej o całe 20%. Kurs On-Ramp jest obowiązkowy dla osób nie ćwiczących CrossFitu wcześniej – w Hardym stawiamy na właściwe przygotowanie, technikę, jakość wykonywanych ćwiczeń, a przede wszystkim Twoje bezpieczeństwo.

Zatem przejdźmy do rzeczy. Co zrobić, aby zapisać się na zajęcia?

  • Srawdź na naszym fanpage’u www.facebook.com/HardyCrossFit lub na naszej stronie internetowej www.hardycrossfit.pl datę najbliższego kursu. Zajęcia organizowane są co miesiąc i odbywają się w grupach 20 –osobowych.
  • Następnie wejdź w zakładkę „Grafik” i kliknij opcję „Kup Karnet”.
  • Spośród wszystkich karnetów wybierz kurs „On-Ramp” z właściwą datą i wypełnij formularz.
  • Po dokonaniu płatności jesteś już jednym z nas – klubowiczem Hardy CrossFit.
  • Teraz pozostało Ci zapisać się tylko na konkretny dzień i godzinę. Ponownie odwiedzasz zakładkę „Grafik” i zapisujesz się na pierwsze zajęcia „On-Ramp A”, które odbywają się w poniedziałki, środy i piątki o godzinie 19:00 i trwają przez 4 tygodnie lub "On-Ramp B", które odbywają się 2 razy w tygodniu we wtorki i czwartki o godzinie 19:00*. Możesz zapisać się na 5 zajęć do przodu.

Na pierwsze zajęcia powinieneś zabrać ze sobą podstawowy strój sportowy: wygodne, najlepiej płaskie i wiązane obuwie, spodenki bądź legginsy, koszulkę z krótkim lub długim rękawem oraz bluzę – ma być przede wszystkim wygodnie!

Na pewno zastanawiasz się, co Cię czeka na pierwszych zajęciach. Rozpoczynamy od genezy CrossFitu. Odpowiadamy sobie na podstawowe pytania: co to jest CrossFit, jak ćwiczymy oraz jakie zalety niesie za sobą sam trening, czego możesz się spodziewać. Kiedy już rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości, możemy przystąpić do pokazania Ci, czym tak naprawdę jest CrossFit. Pamiętaj, że podczas całego treningu towarzyszy Ci trener, który dba o Twoje bezpieczeństwo i prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Zajęcia trwające 60 minut rozpoczynamy od rozgrzewki, która jest nieodłącznym elementem każdej dyscypliny sportowej. Następnie przechodzimy do techniki, na którą zwracamy szczególną uwagę. Szlifowanie prawidłowych nawyków ruchowych trwa 15-20 minut. Trening dla początkujących jest naprawdę prosty, jeżeli chodzi o technikę, ale na pewno poczujesz po nim pożądane zmęczenie.


Intensywność treningów zależy od Ciebie. Wszystko robisz według własnych możliwości, a jeżeli jakieś ćwiczenia sprawia Ci problem, nie martw się - dobór ćwiczeń i obciążeń jest indywidualny dla każdej osoby. Z czasem zaobserwujesz wzrost swoich możliwości i będziesz prosił o więcej ;)

*Uruchamian w szczególności w okresie letnim.

Uwaga! CrossFit uzależnia!